360 Degree Marketing w systemie Marketing Automation

360 Degree Marketing jest to strategia, która polega na koordynacji oraz na integracji wielu działań marketingowych, które z kolei należą do kategorii, którymi są social media marketing, reklama internetowa, direct marketing czy też Search Engine Marketing.

Prowadzenie kampanii marketingu zintegrowanego jest jednak tylko możliwe dzięki zastosowaniu systemu jakim jest Marketing Automation. Rozwiązanie to zdecydowanie wspiera marketing w sposób bardzo kompleksowy oraz umożliwia koordynację odmiennych kanałów komunikacji z odbiorcami.

Zastosowanie właściwe Marketing Automation skutkuje niczym innym jak wielotorowym dotarciem bezpośrednio do konsumentów. Jest to założenie strategii 360 Degree Marketing.

System Marketing Automation to kompleksowe rozwiązanie, które koordynuje marketingowe działania i umożliwia wykorzystanie ich zależnie od sytuacji konkretnej.

Marketing Automation integruje działania marketingowe, ale także monitoruje i analizuje rezultaty osiągnięte. Zapewnia ona także lepsze rozpoznanie potrzeb swoich odbiorców oraz prowadzi do komunikacji.

Nie ma także najmniejszego problemu jeśli chodzi o mierzenie skuteczności konkretnych kampanii. Mamy tutaj do czynienia ze wskaźnikiem efektywności.

Informacje, które są uzyskane w ten sposób pozwalają na modyfikację elementów konkretnej kampanii jak i także dobór ich działań.

Zakres instrumentów jest bardzo szeroki. Między innymi właśnie dlatego jest konieczne monitorowanie przynoszonych przez nie konkretnych efektów i badanie jeśli chodzi o wynik kampanii.

Zarządzanie marketingiem

Marketing Automation dodatkowo umożliwia zarządzanie jeśli chodzi o odmienne kanały informacji. Prowadzi komunikację za pomocą stron www, newsletterów, informacji prasowych czy też mediów społecznościowych. W ten właśnie sposób firma otacza konsumentów z przeróżnych stron. Nie narzuca się im. Funkcjonowanie systemu nie ogranicza się w żaden sposób do działań on-line. Dodatkowo Marketing Automation znajduje swoje zastosowanie także w zarządzaniu lojalnościowymi programami.

System ten obserwuje na bieżąco zachowania swoich konsumentów. Zbiera dane o ich cechach jak i także o ich aktywnościach. Prowadzi to do lepszego rozpoznania ich wymagań oraz potrzeb. Oferta, która im system dostarczy będzie w dużym stopniu odpowiadała preferencjom oraz zwiększy szansę na dokonanie przez nich zakupu.

Zastosowanie właściwe systemu Marketing Automation pozwala na realizację wszelkich założeń 360 Degree Marketingu. Umożliwia przede wszystkim firmie zaistnienie na wielu kanałach komunikacji, dostosowanie działań do poszczególnych preferencji konsumentów oraz przede wszystkim określenie najwłaściwszej docelowej grupy odbiorców.