Personalizacja komunikacji na stronach internetowych z systemem Marketing Automation

System Marketing Automation cały czas monitoruje aktywność użytkowników na stronach www. W ten sposób można lepiej poznać oczekiwania i preferencje klientów i dostosować komunikację do ich potrzeb. System wyświetla najatrakcyjniejszą dla nich ofertę i zachęca do dokonania zakupu.

Przykładowo internauta wchodzi na stronę sklepu z artykułami fotograficznymi, gdzie jakiś czas temu zakupił aparat. Teraz potrzebuje do niego obiektywu. Na stronie witany jest imieniem i widzi sprzęty, które są dla niego rekomendowane na podstawie tego, co już kupił. Wśród propozycji widzi obiektyw, którego poszukuje. Co więcej, jeśli dokona zakupu dzisiaj, otrzyma specjalną zniżkę.

W takiej sytuacji jest duża szansa, że klient dokona zakupu. Dostał bowiem to, czego szukał i to w atrakcyjnej cenie. Zajęło mu to niewiele czasu, bo od razu po wejściu na stronę wyświetliły mu się obiektywy. To wszystko jest możliwe właśnie dzięki systemowi Marketing Automation.

Strona danego sklepu wie, co wyświetlić danej osobie i w jaki sposób się z nią komunikować. System wie, jak dana osoba się nazywa, co oglądała, co kupiła itd. Na tej podstawie są do niej wysyłanie odpowiednie komunikaty. Kluczowa w tym przypadku jest wiedza o kliencie - jego cechach, aktywności i guście. System Marketing Automation gromadzi przez cały czas takie dane.

Analiza ruchu na stronie internetowej

Użytkownik wypełnia formularz, w którym podaje takie dane jak swoje imię czy branża, w której działa. Wypełnienie formularza niekiedy ma związek z rejestracją na stronie lub złożeniem zamówienia. Te dane trafiają do systemu Marketing Automation, gdzie są potem uzupełniane. Monitorowane są również stale aktywności kontaktu, który znajduje się w rejestrze.

Za sprawą systemu Marketing Automation można dowiedzieć się czy użytkownicy weszli na stronę, zapoznali się z mailami  i to jakie materiały ich najbardziej zainteresowały. Oferta musi być dopasowana do oczekiwań i preferencji klienta.

System sprawdza aktywność użytkownika na stronie, historię jego transakcji i dane podane w formularzu kontaktowym. to wszystko wpływa na to, jakie treści będą mu się wyświetlały. Znaczenie ma nawet to, w jakiej branży dana osoba działa i czym zajmuje się na co dzień.

Dzięki personalizacji klient ma uczucie, że dana propozycja skierowana jest tylko i wyłącznie do niego. Przy okazji może oszczędzić całkiem sporo czasu, bo od razu widzi ciekawą dla siebie ofertę, która pasuje do jego oczekiwań i preferencji. Wówczas czuje się zadowolony i rośnie szansa, że szybko dokona zakupu danej rzeczy.